OSAKARIK

Elämäni on todella mielenkiintoista

Vasta kuin pääsin kehumaan Gripeniä, niin lentokone tippui. Lintu ei noudattanut pakollisen väistämisvelvollisuuden kylttiä. Kaksi moottoria ajaa saman asian kuin kaksi yhtäaikaista vaimoa, ainakin toinen nalkuttaa.

Väitän olevani entinen meedio, hapenottokykyni on myös luokiteltu epänormaaliksi. Hemoglobiiniarvoja tarkasteltaessa lääkäri kysyi olenko käynyt vuoristoleirillä. Sanoin olevani töissä montussa. Kaiken lisäksi en vanhene. Passikuvani ja viranomaisten välinen ongelma ainoastaan kasvaa. 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (10 kommenttia)

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari

Kyllä mersukin menee rikki hirvikolarissa. Miten se ilmenee nykyisin, että on entinen meedio? Harmittaako?

Käyttäjän OSAKARIK kuva
Olli Kankaanpää

Näen asioita joita joka koulupoika ei halua nähdä. Siksi katsoin parhaaksi sulkea silmäni. Ehkä tein väärän ratkaisun, Timo Soini voisi pitää asiaa herran lahjana ja minua kyvyttömänä toteuttaamaan suurta mallia.

Mutta oikeasti minä näen, jos haluan. Ehkä minun pitää poistaa tämäkin kirjoitus.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Kiinnitin huomiota tuohon yhteensattumaan myös. Blogisi kirjoittamisen jälkeen tuo Gripen-onnettomuus tapahtui vartin kuluttua.

Jokaisella lienee elämässä vastaavanlaisia mahdottomilta tuntuvia yhteensattumia, mutta täytyy muistaa, että ihminen elää noin 40 miljoonaa minuuttia ja silloin elämän aikana on todennäköistä, että jonain minuuttina tapahtuu jotain, jonka todennäköisyys on vain yhden suhde 40 miljoonaan.

Käyttäjän OSAKARIK kuva
Olli Kankaanpää

Yhteensattumia on tilastollisesti omalla kohdallani aivan liikaa.

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Linnut kyllä saavat useammankin moottorin rikki - parvieläimiä kun ovat. Esimerkiksi tämän matkustajakoneen molemmat moottorit tuhoutuivat kanadanhanhien avustuksella:

https://en.wikipedia.org/wiki/US_Airways_Flight_1549

Toki todennäköisyys on pienempi kuin yksimoottorisella.

Käyttäjän OSAKARIK kuva
Olli Kankaanpää

Älä kuitenkaan ota kahta vaimoa? Muistini mukaa ruotsalainen Viggen hävittäjä tippui taivaalta kuin kivi moottorin sammuttua ja sen liitosuhde oli nolla.

Liitosuhde, esimerkiksi 10/1 kertoo koneen lentävän kymmenestä kilometristä sata kilometriä ilman konevoimaa.

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Hyvin ne oikenee. Pitää vain käydä Ruotsissa supersakkaus-kurssit ja muistaa pitää aina vähintään 10 km korkeutta.

Käyttäjän OSAKARIK kuva
Olli Kankaanpää Vastaus kommenttiin #7

Aina pääsee Ahvenanmaalle, ilman veroja.

Käyttäjän kosonenjuhapekka kuva
Juha-Pekka Kosonen

Nykyaikaisilla taisteluhävittäjillä, jotka pysyvät ilmassa lähinnä Jumalan armosta ja tietokoneen avustuksella, liitoluku lienee pikemminkin 10/10 kuin 10/1. eli Suomeksi käännettynä 10km korkeudesta epästabiiliksi alun perinkin rakennettu hävittäjä putoaa 10km suoraan maahan.

Käyttäjän TimoKohvakka kuva
Timo Kohvakka Vastaus kommenttiin #9

Tarkalleen ottaen 10/10 liitosuhteella kone putoaa 45:n asteen kulmassa eli kymmenen kilometrin korkeudesta osuu maahan kymmenen kilometrin säteelle pisteestä josta moottori sammui.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset